יום שבת, 24 בנובמבר 2012

Don't Cry For Me Argentina - 23.11.11


"La calle más larga, 
el río más ancho,
"...las minas más lindas del mundo


בואנוס איירס. למרות החלומות, ולמרות התקופה הארוכה שבה ארגנטינה הייתה מבחינתי מלכת המדינות בדרום אמריקה - ואת, בירתה, היית מושא הפנטזיות העיקרי שלי - כבר הזהירו אותי שאת ממש לא נקודת העניין המרכזית בטיול. אמרו לי שאת פשוט.. עיר. ובאמת, רק כשחזרתי אלייך בפעם השנייה, והייתי כל כך אחרת, ראיתי גם אותך אחרת, ולמדתי לאהוב אותך.

כשאני נוחתת ביעד הראשון שלי בדרום אמריקה, ובאחת הערים המתויירות בה, הדבר הזה שנקרא "טיול" עדיין חדש לי לגמרי. עוד ייקח לי זמן להתכוונן. אבל יש משהו שאני אוהבת מההתחלה, שבשבילו אפשר להגיד שבאתי לכאן. הספרדית הזאת. היא בכל מקום. אני יכולה לפנות לאנשים בשפה הזאת, קלוקלת ככל שתהיה, והם יענו לי, וה-Y אפילו תישמע כמו שהיא נשמעת בטלנובלות. קסום.

בהוסטל אסטוריל, שנמצא באוונידה דה מאז'ו - שדרת מאי, יש קומה לישראלים. בקומה הזאת אי אפשר להזמין חדר מראש. פשוט באים, ואם יש, אז יש. כמובן שהקומה הזאת גם זולה יותר. אבל אני עדיין לא למדתי את הניואנסים, ודווקא הזמנתי חדר בקומה אחרת, שם אני מצטרפת לקבוצת בריטים. השותפה שלי מגיעה רק מחר, ואני בינתיים מחליטה לנסות להתאהב בעיר הזאת דרך הרגליים.

בואנוס איירס עדיין קצת רגילה מדי, קצת אפורה לי מדי. אבל יש בה קריצות, ואת חלקן אני רואה כבר ביום הראשון. למשל, הבית הורוד, שהוא משכן הנשיאים של ארגנטינה, וכן - הוא ורוד, או השדרה הראשית והרחבה בעולם - שדרת ה-9 ביולי, עם 14 נתיבים והאובליסק שמתנוסס באמצע. אין לשכוח את הנהגים המופרעים, ההתעלמות מהרמזורים (שהאיש הירוק בהם הוא בכלל לבן), הפגנה של שמאל סוציאליסטי עם דגלים אדומים, וקיץ חם ולח בסוף נובמבר - כל אלה מעלים לי חיוך כשהם מזכירים לי את הארץ, שלפני פחות מחודש עדיין הייתי בה. 

באותו היום אני נתקלת בבעיה טכנית: השקעים בארגנטינה שונים גם מהישראליים וגם מהאמריקאים. הבעיה הזאת ממשיכה להתגלגל איתי לאורך המסע והופכת בסופו של דבר לאוסף של מטענים וכבלים שאפשר להטעין באמצעותם כל מכשיר בכל שקע בעולם. אבל בינתיים, איפה קונים מתאם? הבחור מהקבלה לוקח אותי למיני-מרפסת ומצביע על מוכר שיושב ברחוב. לא עדיף לקנות בחנות? אני שואלת בחשש. בחנות זה יעלה לך פי 25. את בדרום אמריקה, את צריכה לסמוך על האנשים ברחוב כאן. כל מה שנאמר בספרדית ארגנטינאית נשמע לי נכון. אני קונה את המתאם בשמחה ובששון, אבל לא עובר הרבה זמן עד לקניה של מתאם חדש בחנות. טוב, נו. אני בכל זאת בדרום אמריקה.

אחרי ארוחת ערב בחוץ - סלט-פירות-ערב, במקרה שלי - יחד עם הישראלית השנייה בחדר, אני מטפסת לקומה השנייה במיטת הקומותיים, וככה מסתיים לו היום הראשון בבואנוס איירס. מכאן, זה רק הולך ומשתפר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה